Scurt istoric
Prima şcoală a fost înfiinţată la Moara în anul 1912, iar în luna mai a anului următor funcționează în casa localnicului Manole Găitan. În prezent, Școala Gimnazială Moara este una din cele 227 de școli cu personalitate juridică ale județului Suceava, având în subordine Școlile Gimnaziale Moara Carp și Liteni, Grădinițele cu Program Normal ( în loc. Moara Nică, Moara Carp și Liteni).
Școala Gimnazială Moara Nică
Școala nouă cu clasele I-VIII este compusă din 8 săli de clasă dotate cu material didactic interactiv, precum și cu mobilier modern, 2 laboratoare ( unul de chimie/fizică/biologie și altul de informatică), 5 cabinete ( de limba și literatura română, limbi moderne, matematică, geografie și muzică), Centrul de Documentare și Informare dotat corespunzător, sală de gimnastică și teren de sport, seră și un lot agricol. Deoarece este situată în vecinătatea orașului, beneficiază de avantaje diverse. Colectivul de cadre didactice al școlii desfășoară activități atractive școlare şi extrașcolare, implicându-i pe elevi prin participarea la concursuri, festivaluri, simpozioane, expoziții, olimpiade obținând premii la etapele județene sau naționale, fiind o instituție care promovează principiile elementare ale unui învățământ de calitate.
Prin intermediul Festivalului Județean Ograda cu Dor, d-l prof. Constantin Ieremia realizează variate activități folclorice contribuind la conservarea specificului popular şi etnologic al zonei, implicându-i pe elevi în participarea la diverse concursuri locale judeţene, naţionale şi chiar internaționale, premiile obținute încununând activitățile dumnealui cu laurii succesului şi aprecierii din partea comunității locale.
Prin revista ”Lumina Cuvântului” ( înregistrată cu ISSN 2067-6336), aflată la al IX-lea an de editare (însumând 18 publicații semestriale), mediatizăm activităţile şcolare şi extraşcolare desfăşurate în comunitate, la nivel local, județean sau chiar naţional.
La această școală îşi desfășoară activitatea 27 cadre didactice aflate într-un continuu proces de perfecționare şi modernizare a strategiilor didactice folosite, toate fiind titulare și aproximativ 80% având gradul didactic I.
Având în vedere multiplele transformări ce au loc în societatea românească
și ținând cont de cerința de integrare în ansamblul globalizant al lumii contemporane în care dinamismul schimbărilor impune nevoia de comunicare și adaptabilitate, unul dintre obiectivele prioritare ale școlii ar fi valorificarea principiilor învățării eficiente, promovând un învățământ de calitate.
Astfel, la finalizarea studiilor, elevii vor fi capabili să dezvolte competențe de comunicare necesare în toate domeniile de cunoaștere şi de activitate, să comunice şi să interacţioneze cu semenii, să-şi utilizeze în mod eficient şi creativ capacităţile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viaţa cotidiană,
să poată continua în orice fază a existenţei sale procesul de autoînvăţare prelungit pe tot parcursul vieţii.
